Gestionarea si Depasirea Esecului in Procesul de Slabire – materialul 7



Astazi o sa vorbesc despre miscare, un alt subiect sensibil.

Multe persoane trateaza miscarea ca pe un lucru optional. Ei bine, nu este asa. Organismul nostru are nevoie de ea ca sa functioneze normal.

Drenajul limfatic (eliminarea toxinelor), tranzitul intestinal, controlul apetitului (pofta de mancare), eliminarea stresului , circulatia sangelui, etc, au nevoie de miscare ca sa se desfasoare cat mai bine.

Acestea sunt doar cateva exemple care sa-ti arate cat de importanta este miscarea pentru noi.


Recent am primit o intrebare: trebuie sa fac miscare cand vreau sa slabesc?

Raspunsul a fost… DA!!!


Cand faci miscare arzi calorii, asta inseamna ca procesul de slabire este accelerat.


Si cu miscarea am avut o lunga si complicata relatie. Am facut sport de performanta in copilarie (atletism), am renuntat cand am ajuns la liceu…si cam atunci s-a terminat obiceiul de-a o face in  mod regulat, pana pe la 32 de ani.

Hai sa-ti povestesc cum m-am apucat iar de miscare.


Pasionata fiind de drumetiile pe munte, cand aveam 32 de ani, am plecat cu un grup mai mare prin Muntii Vrancei, pe cel mai inalt varf Lacauti.

Printre ei era si o doamna de 65 de ani. Am luat-o in sus, incet, incet… . La un moment dat mi-am dat seama ca abia mai respiram si eram transpirata toata la coada grupului, iar bunicuta mea era zglobie si zambitoare printre primii.

Tot drumul am stat cu ochii pe ea. Aveam impresia ca am o forma fizica buna… dar se pare ca ma inselam (plus ca aveam inspre 80 de kg). Erau altii mult mai bine ca mine… si aveau dublul varstei mele. 🙂
Cand am ajuns sus m-am si dus langa ea… sa vad care-i secretul. Fiind o draguta mi l-a impartasit.


De 20 si ceva de ani, nici nu mai tinea minte de cand, ea facea in fiecare dimineata gimnastica de intretinere si mergea in mod regulat la sala, de doua ori pe saptamana.

M-a pus pe ganduri ce mi-a povestit… . Ea putea si eu nu (cu toate ca eram cu 33 de ani mai tanara) .

De ani buni imi propuneam sa ma duc la sala, sa alerg, sa fac nu stiu ce programe de exercitii acasa…si rezultatul era…ca nu faceam mare lucru. Ma apucam cand ma lua entuziasmul, dar ma epuizam repede. De cateva ori…si gata.


Asa ca am inceput sa ma gandesc foarte serios la ceea ce-mi povestise. Cu mersul la sala ma lamurisem deja, asa ca am luat in serios treaba cu gimnastica de dimineata.
Mi-am facut o listuta… si m-am apucat. Faptul ca era vorba de un efort de doar 5 minute, ma incuraja si m-a facut sa continui.



Pe vremea aia nu constientizam ca datorita perceptiei mele ca era timp si efort mic, am reusit sa le fac.

Nu era vorba de o schimbare majora… asa ca am reusit relativ usor sa le introduc in programul meu zilnic.


Mai tarziu am aflat ca nu era important cate calorii ardeam (e un numar mic datorita timpului si efortului redus)  ci important era ca imbunatateste metabolismul corpului, iti da o stare de bine, imbunatateste imaginea de sine si sentimentul de incredere in tine.

Povestea asta s-a intamplat intr-o vara, toamna tarziu am aflat de Rina’s si am inceput sa o tin.


Daca este pur si simplu o coincidenta faptul ca am reusit sa respect dieta in timp ce faceam gimnastica de dimineata, nu stiu nici acum.

Insa ceea ce stiu sigur este ca in corpul nostru exista o stransa legatura intre psihic si fizic.

Se impletesc si se influenteaza unul pe celalalt in permanenta.


O sa raman vesnic recunoscatoare doamnei care m-a inspirat, sperand ca eu sa te inspir pe tine. Acum are 73 de ani si a ramas la fel de sprintena si subtirica ca atunci cand am cunoscut-o.


Reprezinta un model pentru mine, vreau sa fiu macar la fel de bine ca ea atunci cand o sa imbatranesc.

Ti-as recomanda sa te gandesti si la subiectul asta un pic.


Ce iti doresti pentru tine peste 20 – 30 de ani?

Sunt doua variante: slabuta si sprintena sau grasuta si intepenita (bolnava). Nu ai idee cati oameni de varsta a treia cunosc, care sunt in cea de-a doua categorie. Pur si simplu corpul nu le permite sa faca lucruri care sa-i bucure.
Sigur si tu ai cunostinte de genul asta… .


Acum sa revin la subiectul miscarea in procesul de slabire.

DA, este obligatorie.

Cand intri la dieta corpul intai foloseste depozitele de energie din muschi si ficat (energie depozitata pe termen scurt), abia dupa trece la grasimea din tesutul adipos (energie depozitata pe termen lung). Din cauza asta pierzi intai masa musculara, apoi tesut adipos.

Este o explicatie simpla, menita sa te faca sa intelegi cat de cat procesul.


Datorita faptului ca ti-ai propus un slabit sanatos… te apuci si de ceva miscare.

Varianta minima obligatorie pe care eu merg este cea de care am vorbit mai sus. Daca suplimentezi cu alte lucruri…nu pot decat sa TE FELICIT.

In fiecare zi, dimineata, fac 5 minute de gimnastica plus mers pe jos (rapid, ca sunt in permanenta contra timp), cat se poate de mult. Mi-am interzis sa iau masina prin oras ,ca Focsaniul este un oras mic, ma descurc chiar mai bine fara.

De ceva timp am inceput si sa alerg la cateva zile (alergare usoara, 20 de minute, cu placere). Scopul meu este ca la 50 de ani sa particip la un maraton. In 10 ani am tot  timpul sa ma pregatesc… .

Stii ce mi-am dorit eu cand am facut 40 de ani? (anul asta i-am implinit).
Sa fac spagatul. Sa-mi dovedesc ca pot. Am lucrat … si am reusit.


Uite si lista cu exercitiile pe care le fac:

     1. CAP

FAŢĂ/SPATE – 8 buc

STÂNGA/DREAPTA – 8 buc

ROTIRI  SPRE DREAPTA – 8 buc

ROTIRI SPRE STÂNGA – 8 buc


2.        UMERI

FAŢĂ/SPATE – 8 buc

SUS/JOS  – 8 buc

ROTIRI SPRE ÎNAINTE  – 8 buc

ROTIRI SPRE ÎNAPOI – 8 buc


3.        MÂINI

 ·        ROTIRI SPRE ÎNAINTE  – 8 buc

·         ROTIRI SPRE ÎNAPOI – 8 buc


4.        BAZIN

 FAŢĂ/SPATE – 8 buc

STÂNGA/DREAPTA – 8 buc

ROTIRI  SPRE DREAPTA – 8 buc

ROTIRI SPRE STÂNGA – 8 buc


5.          PICIOARE

GENUFLEXIUNI – 8 buc
FANDĂRI PE STÂNGUL– 8 buc
FANDĂRI PE DREPTUL– 8 buc
FANDĂRI PE STÂNGUL CU RĂSUCIRE– 8 buc
FANDĂRI PE DREPTUL CU RĂSUCIRE– 8 buc

 
100 SĂRITURI CA MINGEA (la exerctitiul acesta ii mai spune si limfatizare).


Este foarte usor, nu ia mult timp, o faci dimineata cand te trezesti, acasa, nu trebuie echipament special, da o stare de bine, te energizeaza, nu apuci sa transpiri, deci nu mai trebuie sa faci dus… indeplineste toate conditiile pentru a fi facuta.

Orice altceva peste, este binevenit. Daca nu reusesti, e bine si asa.
Dar vorbim de toata viata, da?



Intr-o foarte mare masura traim consecintele alegerilor pe care le facem.
Alegi sa manaci nepotrivit nevoilor corpului tau… platesti, alegi sa nu faci miscare….mai devreme sau mai tarziu iar platesti.



Ti-am propus variante care pot fi transformate intr-un stil de viata.

CORPUL TAU E UNIC, DRUMUL TAU PRIN VIATA E UNIC.


Tu alegi daca FACI SCHIMBARI…. sau ramai la ceea ce-ai facut pana acum (obiceiuri te-au dus la surplusul de kilograme).



ALEGE.

Ai inteles ca nu e vorba de ceva temporar, este vorba de un stil de viata.



Acesta a fost ultimul material. Nu pot decat sa te felicit si sa-ti multumesc ca le-ai parcurs, sper sa-ti fi adus valoare.

Te incurajez sa aplici ceea ce ti-am spus, sa faci pasi mici, in directia dorita. O sa inregistrezi si  esecuri, dar e normal, important este sa-ti dai seama ce se intampla si sa corectezi.


Nu uita. Tu esti cauza.

BUCURA-TE DE CALATORIE.
Alege sa fii sanatoasa, armonioasa, fericita.





Daca dupa parcurgerea minicursului Gestionarea si Depasirea Esecului in Procesul de Slabire simti ca as putea sa te ajut in rezolvarea problemei tale, contacteaza-ma la 0745403336.

Facem o programare… si trecem la fapte.



Tinem aproape.

Oana Elena Sima
Specialist in slabire