Gestionarea si Depasirea Esecului in Procesul de Slabire -materialul 6


Deseori aud la persoanele cu care lucrez ca au o alimentatie sanatoasa, si ca asta inseamna ca sunt la dieta. Ei bine, cand le monitorizez cantarul spune altceva (nu scad kilogramele).


Spun ca se straduiesc sa slabesca, nu fac nimic gresit, si totusi nu pierd in greutate.


Trebuie intrat la o dieta. Musai!


Fii atenta sa nu fii in aceeasi situatie… . Sa fii ferm convinsa ca stii ce faci….dar rezultatele sa spuna contrariul!



Incep sa le povestesc…. si aud: “a…da’ asta nu pot sa fac… asta nu-mi place’’ … etc si deja incep sa modifice regulile, chiar inainte de a incepe.


Asta duce… la lipsa rezultatelor (sau sunt ceva rezultate, dar nu sunt impresionante cifrele).  


Repet: analizeaza un pic ca sa nu fii in aceeasi situatie.



Te indemn sa fii atenta la ceea ce faci, pentru ca deseori te sabotezi singura… si nici macar nu-ti dai seama ca faci lucrul acesta.

Dai mereu vina pe factori externi, cand de fapt sabotorul esti tu (de fapt subconstientul, cu vechile obiceiuri).



Aud deseori: ,,am programul incarcat, stau mult la servici, trebuie sa gatesc copiilor, n-am timp nici sa respir, n-am bani si lista poate continua destul de mult.


Orice problema are macar o solutie. De fapt nu poate exista o problema fara opusul ei, solutia. Asa cum e alb fiindca exista negru, asa cum e inalt fiindca exista scund, asa cum e gras fiindca exista slab.


Recomand sa alegi dieta care ti se potriveste.
Traim  vremuri extraordinare, cand la un simplu search pe Google gasesti zeci de variante de diete si te poti documenta.


Acum ar trebui sa intervina filtrul ratiunii tale (stii tot ce ti-am spus, ai criteriile dupa care sa alegi), sa alegi varianta care ti se potriveste, sa fie o varianta de bun simt, fara exagerari, echilibrata, care garanteaza o buna functionare a organismului.

Inainte sa incepi fa o vizita medicului de familie, pentru ca deseori sunt si probleme de sanatate asociate surplusului de kilograme.

Cateodata ma intreb:  problemele de sanatate au generat surplusul de kilograme … sau invers?


Chiar daca nu ai probleme de sanatate nu strica sa faci o vizita de curtoazie, sa-l informezi de intentiile tale. E gratis si nu dureaza prea mult.
Intotdeauna merg pe ideea ca nu strica sa fii un pic precaut.



Eu am testat pe mine nenumarate variante de diete, unele dintre ele prostesti (as zice acum). Am trecut prin nemancat, doar mere, cartofi fierti, fara sare, fara ulei, pastile, ceaiuri,  bulimie, vegetarianism si multe, multe altele.


Singura varianta pe care am reusit sa o tin de la cap la coada… a fost Dieta Rina’s 90 (cu ea obtin cele mai bune rezultate). Asa slabesc cand am nevoie, si in general pe ea o aleg cand sunt la mentinere.


La Rina’s nu sunt permise grasimile, si cand ma ia pofta de niste smantana sau maioneze, intru pe Dieta ketogenica a Dr. Andrei Lascau – www.andreilascau.ro.

Nu prea stau pe keto fiindca nu permite fructe… care mie imi plac foarte mult. Poti citi   si de pe site-ul Dr. Andrei Lascau (www.andreilascau.ro), e foarte interesant. Cine ar fi crezut ca poti slabi mancand grasimi? Sa stiti ca e testatata de mine, functioneaza.


Deci eu tin Rina’s, keto si cateodata nimic.

Acum sunt la mentinere si imi permit ca uneori sa ma relaxez, dar cand vrei sa slabesti nu merge cu a treia varianta.


Dieta Rina’s 90


Am aflat de ea intamplator, am imprumutat cartea, am citit-o, am vazut ca se suprapune pe preferintele mele alimentare si am trecut la treaba.
Recomandarea mea ar fi sa faci rost de carte si sa o citesti.


De ce recomand sa studiezi cartea?
Pentru ca am intrat  pe diferite site-uri si am vazut ca regulile sunt usor denaturate. Probabil ca fiecare a vazut prin prisma lui. Adevarul e ca poate fi adaptata usor preferintelor tale.

Este o carte usor de parcurs.


De ce am ales asta?

  • e o alimentie sanatoasa (relativ recent am aflat ca mentorul meu pe dezvoltare personala din SUA, Paul Martinelli, recomanda acelasi tip de alimentatie; asta mi-a confirmat ca am ales bine);

Mancarurile gatite nu au multe ingrediente (se apropie de ceea ce consumau stramosii nostri, o alimentatie simpla);

-poate fi adaptata la produsele din zona geografica in care te-ai nascut (sunt teorii care spun ca ideal ar fi sa consumam alimente din zona din care provenim, se pare ca ne sunt mai benefice);

-are multe fructe si legume proaspete (stiai ca circa 80% din alimentele consumate ar trebui sa fie in stare proaspata?);

-diversificata (asta te fereste de pofte);

-deloc costisitor (protejeaza bugetul); 

-nu ia mult timp sa prepari mesele (timpul e foarte important pentru mine, si cred ca si pentru tine este la fel);

-ceilalti membri ai familiei mananca in general ce mananc si eu (pentru ei de obicei mai suplimentez cu ceva).

Am observat ca pentru mine este important sa stau cu ei la masa si sa consumam cam aceleasi alimente. Evit sentimentul de frustrare, care duce la… esec. (in capul meu era: da’ ce…nu merit si eu sa mananc ca un om normal?).

Starea de sanatate a sotului meu s-a imbunatatit de cand mananca conform regulilor Rina’s.



Daca ma ia pofta de dulce, si simt destul de des asta (corpul isi ia mai usor energia din zahar, de-aia jinduiesc la dulce ), mananc un fruct proaspat sau fructe deshidratate ( stafide, curmale, merisoare, etc) sau imi fac un amestec de fructe deshidratate, care sunt dulci, la care adaog ceva seminte si o lingura mare de cacao.



Uitati aici cele mai importante sfaturi luate chiar de pe site-ul lor (www.rina90.ro):



Înainte de a începe, consultă-ţi medicul şi fă-ţi analizele. De-a lungul celor 90 de zile de dietă, eşti responsabilă pentru sănătatea ta!

Respectă ordinea zilelor, nu trebuie schimbată pe parcursul celor 3 luni de regim. Dar poţi adapta meniul zilnic în funcţie de preferinţele tale.

Respectă programarea meselor conform orarului sugerat.

Serveşte cel puţin trei mese pe zi.

Micul dejun este neschimbat: fructe sau legume, în diverse forme: proaspete, uscate, sucuri naturale neîndulcite.

Bea cel puţin 2 litri de apă pe zi, de preferat mai mult. Nu uita că sucurile de fructe şi legume constituie o masă de sine stătătoate.

Dacă ai “trişat”o zi continua dieta! Nu renunţa!

Fără zahăr, grăsimi, E-uri! Cumpără alimente de calitate si gateste sanatos!

Fă regulat mişcare, în fiecare zi! Şedinţele scurte, de 30 de minute, te vor ajuta nu doar să îţi tonifici musculatura, ci şi să te simţi mai bine.

Gândeşte pozitiv! Înconjoară-te de familie şi prieteni care te susţin în dorinţa ta de a începe o viaţă nouă, mai sănătoasă!



Acum intelegi procesul si te poti apuca linistita sa slabesti.

Ca sa intelegi cat de importanta este o alimentatie sanatoasa… fa urmatorul exercitiu de imaginatie:
Inchipuie-ti ca, corpul tau este o masina care merge cu benzina, si tu insisti sa o alimentezi cu motorina.

Evident ca se inneaca, se infunda…si nu mai merge la un moment dat.

Exact asta se intampla si cu corpul tau. Te ingrasi, te imbolnavesti… si ajungi sa traiesti o viata… departe de ceea ce visezi.



Ce n-am inteles atunci era: a trebuit sa gresesc, sa invat niste lectii… ca sa pot ajunge unde sunt astazi.

 

Tinem aproape!

Oana Elena Sima,
Specialist in slabire.