Pui intrebari, primesti raspunsuri si nu faci nimic! Articolul acesta se adreseaza celor care inca nu au reusit sa intre sau sa se tina de o dieta.

Buna! 🙂

Zilele acestea m-am intalnit cu o prietena care are o problema cu gestionarea kg, dar nu a reusit sa faca mare lucru pana acum. Dar de fiecare data cand ne intalnim ma intreaba ce sa faca ca sa slabesca… .

Citise un articol de-al meu in care recomandam sa inlaturi tentatiile din jurul tau, mai specific era vorba de prajituri si ziceam sa le daruiesti.

 

Ea tocmai “tragea din greu” sa termine niste prajituri pe care le avea in casa si m-a apostrofat “ Cum sa dau asa o bunaciune de dulciuri!” 

 

Si mi-am dat seama ca nu multi pot lua decizii radicale! 

Sunt chestii care mi se par usor de facut, dar altora li se par imposibil de pus in practica. 



E ok, inteleg asta, dar totusi ceva trebuie sa faci daca ai o problema cu gestionarea greutatii. 



Atunci de ce pui intrebari, primesti raspunsuri si  nu faci nimic?

Stii ca nimic in viata nu se obtine fara a plati un pret pentru lucrul respectiv, nu?



Iti cer un minim de efort.

 

 

  • Seteaza-ti intentia si scopul.

 

 

Apropo de ceea ce ziceam mai devreme de dat.

Eu dau foarte usor lucruri. Nu sunt atasata de ele! Si vrei sa-ti spun ceva? Pe o parte dau… si pe o alta primesc. Dar… datorita faptului ca stiu exact ceea ce vreau, ca stiu directia spre care ma indrept… primesc lucruri in armonie cu ceea ce-mi doresc!

Am primit zilele aste o pasta de macese (fara zahar evident) DIVINA! (se poate manca in orice combinatie, in orice moment al zilei). 

 

  1. Ia-ti un angajament, dar nu in fata ta ci in fata mea

 

Ai observat ca mai usor, mult mai usor incalci promisiuni facute tie decat facute altora? Ca angajamentele fata de tine luate sunt cel mai usor incalcate?



Asa ca… astept angajamentul tau in fata mea. 



 

  • Fii constienta ca in tine exista rezistenta la schimbare.

 

 Adica o parte din tine te impiedica sa fii mai bine, sa fii mai slaba, mai sanatoasa. 

 

Cu acesta rezistenta e greu sa lupti, mai degraba ti-as sugera sa fii abila, sa o pacalesti. 



Si cum o pacalesti?

 

Facand schimbari mici in directia cea buna.

 

Acum citesc o carte de gastronomie nutritionala, scrisa de Mercinicopschi (fost Director al Institutului de Cercetari Alimentare) , si daca e sa sintetizez aceasta carte in cateva cuvinte as spune: gateste folosind cat mai putine ingrediente la un fel de mancare (si  ma refer la legume aici).

 

Adica daca faci o ciorba e neaparata nevoie sa-i pui si smantana?

 

Daca faci o fasole, e neaparata nevoie sa-i pui si o costita?

 

Daca ai mancat unul sau doua feluri de macare e neaparata nevoie sa mananci si desert? 

 

Daca ai o friptura nu e suficienta salata chiar ai nevoie de cartofii de langa ea?



Recomandarea mea este sa consumi un singur fel de mancare la masa, si acesta sa fie gatit cat mai simplu. Asta iti garanteaza in primul rand sanatate, apoi slabire.

 

In articolul acesta ai suficiente lucruri care daca sunt aplicate garanteaza rezultate consistente.




Tinem aproape!

Oana

 

  1. Astept angajamentul tau in fata mea! (chiar daca nu ne cunoastem personal)… . 🙂